התקשרו אלינו: 054-326-7047 ☎️

המדריך שלי לקונה המתחיל

אתם רוצים לקנות דירה אבל לא יודעים מאיפה להתחיל? 
מצאתם כבר דירה ואתם לא יודעים מה אתם צריכים לבדוק?
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

שוק הנדל״ן מבלבל מאד, גם לקונים וגם למוכרים. אבל יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת :

*כל* נכס שאתם מתענינים בו דורש כמה בדיקות מקדימות לפני שאתם מגישים הצעה :

אבל לפני שאתם יוצאים לדרך, אתם צריכים לבדוק את התקציב שלכם, עלויות משכנתא , והאם אתם צריכים למכור נכס כדי להתקדם. כמו כן עליכם לבדוק עלויות מיסוי והוצאות נילוות כגון שכ״ט עורך דין / תיווך.

שמתם עין על נכס? יופי!

1. אתם צריכים ממש לאהוב אותו ולראות את עצמכם גרים בו! אם זהו המצב - הוציאו נסח טאבו ובדקו את אופן רישום הנכס/שיעבודים/הערות אזהרה. עורך דין במקרקעין יכול לעזור לכם בחלק הזה .

2. כדאי לוודא שלמוכרים יש מוטיבציית מכירה אמיתית והם לא רק מעונינים ״לבדוק את השוק״ (זה בהנחה שגם אתם קונים רציניים 😃)

3. כדאי לשאול את המוכרים על מצבו הפיזי של הנכס, האם היו/יש נזילות ? האם יש משהו שאתם צריכים לדעת על הנכס? האם יש חריגות בניה?

4.כדאי לבדוק מהי תכנית הבנין העירונית לאיזור שבו נמצא הנכס, (תב״ע), שלא תהיו מופתעים אם יקימו לכם פתאום מגדל מול הפרצוף .

5. כדאי לבדוק עיסקאות שנסגרו בנכסים דומים בסביבה כדי לקבל מושג לגבי שוויו האמיתי של הנכס.

6. לאחר שהשתכנעתם בכל האמור לעיל, אתם צריכים לתת הצעת מחיר שהיא קצת יותר נמוכה ממחיר הסגירה שאתם שואפים אליו. לכל הצעה יש לצרף תנאי תשלום ומועד פינוי שנוחים לכם.
תהליך המשא ומתן הוא נעלם לא ממש ידוע , אבל חוסר הוודאות מתפוגג יחסית מהר כשאתם מקבלים פידבק מהמוכר לגבי ההצעה שנתתם לו.

7. רק אחרי שקבעתם מחיר ולחצתם יד , החליפו שמות ומספרי טלפון של עורכי דין (רק כאלה המתמחים במקרקעין!) . זה הזמן להזמין בדק בית שיבדוק יותר לעומק את מצבו של הנכס, במידה ויש לכם ספקות . לפעמים גם שיפוצניק שאתם סומכים עליו יעשה את העבודה .

8. בשבועיים הבאים עורכי הדין מטעמכם ומטעם המוכרים יחליפו טיוטות והערות לחוזה. עליכם לשבת עם עורך הדין שלכם שיסביר לכם את החוזה שעליו אתם חותמים . הוא גם ינחה אתכם בפעולות שעליכם לעשות על מנת להתקדם לחתימה .

9. רגע לפני החתימה - שבו עם עצמכם ובדקו האם החוזה נכון לכם? האם אתם שלמים? רגועים? כל עיסקת מקרקעין היא ענין מלחיץ כי זו כפי הנראה העיסקה הכי גדולה שתעשו בחייכם, יחד עם זה אני תמיד אומרת שבתוך תוכנו אנו יודעים אם העיסקה נכונה לנו. כשהעיסקה לא נכונה - לרוב היא לא יוצאת אל הפועל . כשהיא נכונה - היא נחתמת .

בנוסף, תמיד תוכלו לבצע עיסקה עם מתווך שאתם סומכים עליו שינחה אתכם מה בדיוק עליכם לעשות ! עליכם לבחור מתווך שתתחברו אליו ושילווה אתכם עד לחתימת חוזה.

קניית דירה יכולה להיות חוויה מרגשת ומעצימה- אל תוותרו עליה!

* אם יש משהו ששכחתי אשמח להארות / הערות !

בהצלחה ❤️❤️